Bilsemester 2013

2013-07-09
20:06:23

Dag 24

Vi har nu kommit till Sverige. Det första vi gjorde var att stanna till på Ikea och äta köttbullar. Vi stannade självklart till och gjorde ett besök på boardershop.
Totalt har vi kört 600 mil sen vi startade resan för tre och en halv veckor sedan.
I vanliga fall brukar jag få lite hemlängtan efter ca tio dagar när jag är på semester. Men jag har verkligen kunnat koppla av och inte känt någon hemlängtan över huvud taget under dessa veckor.
Jag får avsluta med att tacka er som följt bloggen.

Ciao!

2013-07-09
01:01:02

Dag 23

Hemresan går väldigt bra. Idag har vi åkt hela 130 mil. Vi tog in på ett hotell utanför Köln vid midnatt. I morgon har vi 5 timmmar tills vi är i Puttgarden. Räknar med att vi är framme i Jönköping tisdagkväll.

2013-07-08
01:06:59

Dag 22

Nu är det slut på det roliga. I morgon åker Opeln hemåt. I dag har vi haft det fantastisk skönt på stranden. Vi avslutade kvällen med några mojjitos på beachklubben. På bilden kan ni se hela rosenlundsgänget som har tagit det sista doppet.

2013-07-07
01:02:56

Dag 21

Sol och bad! Sista dagen på beachen imorgon. Gäller att njuta av varenda minut imorgon. Idag åkte Annica och Ulrika in en liten stund till Barcelona. Vi har även träffat lite mer folk från Jönköping idag, Giles (f.d. tränare i HFF) Lisa och William (skolkamrat med Leo).

2013-07-06
07:47:54

Dag 20

Idag har vi inte gjort något speciellt, vi har bara njutit av det härliga vädret. Vi har dock förlängt vår vistelse här i Santa Susanna fram tills på måndag. Sen bär det iväg hemåt. Nu gäller det att pressa ordentlig de sista dagarna. Annica vill åka in till Barcelano, men jag vill hellre ligga vid beachen de sista dagarna. Hon kanske åker in med Ulrika imorgon.

2013-07-05
08:51:24

Dag 19

Nu är det bara sol, bad, mat, dryck och massage som gäller. Får daglig massage på stranden. Det är helt otroligt, det går omkring en massa kineser på stranden och erbjuder massage. Det kostar endast 45 kronor för 15-20 minuter. Vi funderar på att hoppa över Paris på hemresan och ta någon dag extra här i stället. Tyvärr så kunde jag inte bifoga någon bild. Vissa dagar så går det bara inte att publicera inlägg när jag bifogar bilder.

2013-07-03
23:12:17

Dag 18

Idag checkade vi in på vårt favorithotell i Santa Susanna (vi bodde på samma hotell förra året). Vi fick också en glad överraskning när vi checkade in, de erbjöd oss sviten 👍. Nu njuter jag som mest, bra väder, härlig strand, trevligt sällskap och väldigt god mat på hotellet. Tyvärr så kunde jag inte bifoga några bilder denna gång.

2013-07-03
14:56:43

Dag 17

Idag har vi åkt bil från Nice till Santa Susanna som ligger några mil norr om Barcelona. En sträcka på 50 mil. Halvvägs stannade vi till vid en ort som heter Sete. Där blev någon timme vid stranden. Vi kom ner till Santa Susanna en dag för tidigt, därför hade vi inget hotell för natten. Vi blev erbjudna att övernatta och äta middag hos Ulrika, Markus, Pontus och Vivvi med deras familjer. Nu blir det några härliga dagar i Santa Susanna.

2013-07-01
22:47:44

Dag 16

Vi började dagen med en biltur till Monaco. En väldigt vacker kustväg på två mil. Vi kände oss som hemma bland alla lyxbilar och lyxbåtar 😄. På eftermiddagen blev det några timmar vid vår favoritstrand. Imorgon åker vi vidare mot Spanien.